Du er her

september 2013

Eksempel på strategi og retningslinjer for sosiale medier

Skrevet av Tor Arne Thune lør, 28/09/2013 - 19:07

Uten en strategi for sosiale medier kan det ofte gå galt, nettopp fordi det kan gi et uønsket bilde av virksomheten, et bilde som er offentlig tilgjengelig for alle. I den anledning har jeg laget en presentasjon som kan brukes som et grunnlag for en bedrifts strategi og medfølgende retningslinjer for sosiale medier. Innholdet er inspirert av diverse artikler og reelle presentasjoner om strategier for sosiale medier funnet på SlideShare, som også denne presentasjonen er delt med.

Stikkord:

Sosiale medier for bedrifter - strategi?

Skrevet av Tor Arne Thune søn, 22/09/2013 - 17:42

For bedrifter og andre virksomheter kan deltagelse i sosiale medier gi store muligheter til å nå ut til sine målgrupper. Positive bemerkninger til produkter og bedriften generelt er gull verdt når det kommer fra en uavhengig part, men det er ikke alltid snakk om bemerkninger som setter bedriften i et godt lys. Hva gjør en da med misfornøyde kunder som velger å dele sine erfaringer med bedriften i sosiale medier, gjerne på bedriftens egne profiler og blogger? Det er her en ser nødvendigheten av å utforme en strategi for bedriftens aktivitet i sosiale medier.

Stikkord:

Web 2.0 – en brukers forventninger

Skrevet av Tor Arne Thune tor, 12/09/2013 - 21:29

Når en bedrift velger å ta skrittet ut i web 2.0-tilværelsen følger det også med en rekke ansvar for å tilfredsstille samfunnets, med fokus på målgruppenes, forventninger om bedriftens opptreden. Med økende dialog kommer også en del forventninger om økende troverdighet, gjennomsiktighet, medvirkning, rask respons, og langsiktighet. Da er det viktig at bedriften tar dette på alvor slik at deltagelsen på de sosiale nettverkene blir en positiv opplevelse for både brukerne og bedriften selv.

Stikkord: